bezglutenowe i bezmleczne pankejki
Blog dietetyczny,  Przepisy

Bezglutenowe i bezmleczne pankejki z jabłkami

Kiedyś bardzo trudno było wykonać takie pankejki bez używania produktów mlecznych oraz bezglutenowych. Dzisiaj mamy dużo szczęścia i wiele produktów dostępnych na rynku.

Problemem natomiast stają się idealne proporcje, których użyjemy do wykonania pancakes, aby były lekko chrupiące, pachnące i konkretnie wyrośnięte.

Chcę Ci dzisiaj zaproponować przepis, który z powodzeniem sprawdzi się na diecie osoby eliminującej gluten, pszenicę i produkty mleczne. Są delikatne, puszyste i można je podać dosłownie ze wszystkim!

Takie bzglutenowe i bezmleczne pancakes polecę także dla osób na diecie Low Fodmap – pod warunkiem podmianki jabłka na ananasa. Niektóre osoby nieźle tolerują jabłka, ale te, które nie – mogą dodać jakiekolwiek dozwolone owoce.

bezmleczne i bezglutenowe pancakes

Bezglutenowe i bezmleczne pankejki

Z podanych proporcji wyjdzie 8-10 sztuk pankejków o średnicy 8 cm.

  • 2 jajka,
  • 3/4 szklanki mleka ryżowego albo mleka owsianego,
  • szklanka mąki bezglutenowej (u nas ryżowa z Lidla),
  • jabłko,
  • łyżka ksylitolu albo cukru,
  • łyżeczka cynamonu,
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 0lej do smażenia (albo patelnia beztłuszczowa).

Wykonanie bezglutenowych i bezmlecznych pankejków

Banalnie proste! 😉

Jabłko obierz ze skórki i zetrzyj na tarce, albo bardzo drobno pokrój.

W misce wymieszaj mąkę, cukier i cynamon, następnie wbij jajka i zacznij ucierać, powoli dodając mąki. Ciasto ma być trochę gęstsze jak śmietana. Dodaj jabłka.

Rozgrzej patelnię i dodaj na nią olej.

Dodawaj ok. 2-3 łyżek masy i uformuj placuszki. Smaż po 2 minuty z każdej strony.

Uwaga! Pankejki będą całkiem grube, dlatego smaż je na średnim ogniu, aby się nie spiekły, ale doszły w środku.

Smacznego!

bezmleczne i bezglutenowe pankejki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.